Egy yacht vásárlására alapos mérlegeléssel kell felkészülni. Tudnia kell, hogy Önnek mi a fontosabb: a vitorlázási tulajdonságok vagy a kényelem. Eldöntendő, hogy mekkora legyen a hajó, milyen legyen a felszereltsége, hol tartsuk majd, stb.
Mindezek mellett legalább ilyen fontos kérdés, hogy hol vásárolja a hajót, illetve ki lesz a partnere a hajó karbantartásában és bérbeadási kérdéseiben.
A hajó vásárlásakor elérhető néhány százalékos árengedmény később kevésnek bizonyul, ha az évek múlásával zavarok támadnak a szóban forgó partnerrel való együttműködésben. Ezért különösen fontos az, hogy kinek ad bizalmat ebben a kérdésben.
Az utóbbi időben fantasztikus ajánlatok jelentek meg a piacon 20%-os sőt még jobb megtérülési értékekkel. Ilyen jó eredmények azonban a bérbeadási szektorban senki által sem érhetők el.
Vizsgálja meg, hogy a bázison nyújtott szolgáltatások pontosan mit takarnak, illetve pontosan tisztázzák, hogy melyek a tulajdonos által fizetendő költségek! Évente hány elszámolásra kerül sor, és milyen piaci pozíciójú a partnerük? Mindenekelőtt azonban hasonlítson össze több ajánlatot!
VÉTEL
Mi a Magyar Adria Yacht Club charterflottájába elsősorban nálunk vásárolt hajókat veszünk át. Speciális esetekben természetesen vannak kivételek.
Annak nincs jelentősége, hogy az új vagy a használt hajóink közül választ yachtot. Ajánlatunkban a legkülönbözőbb műhelyekből származó hajók szerepelnek.
Szakszerű tanácsot adunk arra vonatkozóan, hogy mely hajó, milyen bevetési területre alkalmas.
BÉRBEADÁSI - ÉS FELÜGYELETI SZERZŐDÉS
A tulajdonossal 1-10 éves időtartamra vonatkozó bérbeadási és felügyeleti szerződést kötünk.
BIZTONSÁG
A megvásárolt yachtot tulajdonosként Ön használhatja is, ugyanakkor rajtunk keresztül bérbe adja ill. végül újra értékesítheti is. A teljes körű casco értékbiztosítás az 1.500,- Euró összegű önrészesedést túllépő károkkal szemben nyújt biztonságot. A hajó működtetése folyamán keletkező károka pedig a bérlők által minden charterezéskor kötelezően fizetendő kauciók nyújtanak biztonságot.
MEGTÉRÜLÉS
Az egyes yachttípusokra vonatkozó megtérülési számításoknál a hasonló hajótípusok utolsó négy éves könyvelési adatainak átlagát vettük figyelembe.
A megtérülések hajótípusoktól és bevetési területtől függően 7-11 % között mozognak. Amennyiben Ön maga is vitorlázik - márpedig csak ebben az esetben invesztáljon egy hajóba - az eredményt javítja a beruházással járó magas szabadidő érték.
ÉRTÉKTARTÓSÁG
Egy yacht értékállóságára jelentősen hat a chartercég bázisán biztosított szervízelés minősége.
A hajó testének és felszerelésének állagának megőrzésében nincs nagy jelentősége annak, hogy a yachtot charterüzemben hasznosítjuk, vagy kizárólag a tulajdonosa hajózza.
Vitathatatlan, hogy a belsőtér az erős igénybevétel mellett gyorsabban használódik el, viszonylag kis ráfordítással a yacht ismét kifogástalan állapotba hozható. A vitorlák, kötélzet, ill. a párnázat bizonyos idő után kicserélendők, a belső faburkolatok lecsiszolandók és újra lakkozandók. A vitorlákat általában háromévente kerülnek felújításra/lecserélésre.Természetesen a motor karbantartására is sort kell keríteni.
Megtérülési számításunkban e célra egy megfelelő összeget tüntetünk fel "Javítási költségek" címszó alatt. Ezen feladatokat szakembereink a téli hónapokban a saját telephelyünkön ellátják, hogy a yachtok a szezon kezdetére a lehető legjobb állapotba kerüljenek.
BEVETÉSI ÉLETTARTAM
Fontos kérdés, hogy charterüzemben milyen hosszú ideig lehet egy yacht működésével számolni, ám erre mi sem tudunk pontos választ adni.
Hajóink gondosan karbantartottak, kiváló állapotban vannak, és semmi sem indokolja, hogy charterprogramunkból bármelyiket is kivegyük. Hajóink állapota bizonyítja, hogy optimális ápolásmellett egy hajó élettartama aligha határolható be.
A MAY Club létrejötte óta filozófiánk, hogy chartervendégeinknek biztonságot nyújtsunk még egy esetleg idősebb hajó bérbevétele esetén is.
ÉRTÉKESÍTÉS
A vitorlások értékcsökkenése igen kis mértékű. Abból indulunk ki, hogy egy hajó 10 éves futamidő elteltével az új értéknek 40%-ért értékesíthető. Ez a feltételezés teljesen reális és különböző yacht folyóiratok használthajó hirdetési rovataiban ellenőrizhető.
Mi kötelezettséget vállalunk, hogy hajója értékének megállapításában és értékesítésében az Önnek megfelelő időpontban segítséget nyújtunk és hajójukat a használt hajó ajánlatunkba felvesszük. Tesszük ezt attól függetlenül, hogy Ön egy újabb hajó vásárlása mellett vagy az ellen döntött.
35% - 65%-OS RENDSZER
A bruttó bérbeadási bevételek 35:65 százalékban kerülnek felosztásra. A tulajdonos 65%-ban részesül, 35% a MAY Clubnál marad. A 35%-ból 20% a bérbeadási tevékenységre, 15% pedig a hajó felügyeletére bontható le.
Hajó átadás/átvétel
6%,
recepciói koordináció
1%,
értékesítés
20%,
központi booking
5%,
mechanikai és elektronikai szolgáltatás
3%.
Két charter cég esetében 30% a továbbadott jutalék.
KIHASZNÁLTSÁGI GARANCIA
Ismételten felteszik nekünk a kérdést, hogy a hajók kihasználtságára nyújtunk-e garanciát.
Nincs olyan üzlet, ahol a sikert évekre előre prognosztizálni ill. garantálni lehetne. Ugyanez igaz a bérbeadási tevékenységre isl. Utalhatunk arra, hogy évenként növekvő kihasználtsági mutatók észlelhetőek és magunk részéről mindent elkövetünk, hogy mindazokat akik velünk üzleti kapcsolatban vannak - legyenek ezek tulajdonosok vagy bérbevevők - a lehető legjobban szolgáljuk ki. Azokat, akik éveken át tartó üzleti sikereket garantálnak, megfontolt aláíró nem tarthat bizalomra érdemesnek. Amennyiben valaki garanciákat ajánl, úgy annak bevételekre és nem a bérbe adott hónapokra kellene vonatkoznia.
A CHARTERHAJÓ FELSZERELÉSE
A megtérülési számítás tartalmaz egy listát, amely egyértelműen meghatározza, hogy a felszerelés mit tartalmaz. A lista egy felszerelési javaslat, amely azonban megfelel a charterezésben kialakult standardnak és ezen lista csökkentése csak minimálisan lehetséges. Hosszú távon a jó minőségű felszereltség mindig pozitív eredményt hoz.
BÉRBEADÁS
Hajóinkat alapvetően két saját irodánk, a budapestin és a horvátországi közreműködésével értékesítjük, de emellett igénybe vesszük európai charterpartnereink kapcsolatrendszerét is.. A MAY Clubnál a hajótulajdonosnak nem jelent különböző feltételeket az, hogy a bérbeadás általunk vagy egyik európai képviseletünk által jött létre. Amennyiben a bérbeadásról a tulajdonos maga gondoskodik, úgy a 15%-os bérbeadási jutalék a tulajdonosnál marad.
SAJÁT HASZNÁLAT
Amennyiben a tulajdonos saját hajójával vitorlázik, úgy az első három hétre nem keletkezik fizetési kötelezettség. A negyedik héttől a bérleti költségek 15%-a fizetendő a MAY CLUB részére. Kizárólag a tulajdonos saját döntése, hogy milyen mértékben használja saját hajóját. Erre vonatkozóan csak egyetlen korlátozás van: amennyiben a yacht már bérbeadásra került, úgy a tulajdonos nem érvényesítheti a saját igénybevételére vonatkozó szándékát. Másképpen nem lenne biztosítható a súrlódásmentes chartertevékenység. Egyidejű foglalás esetén a bérbevevőnek van előnye.
A tulajdonossal negyedévente számolunk el, április, július, október és december 31-i időpontokban. Ily módon a tulajdonos szinte semmi kamatveszteséget nem szenved el.
Igény esetén a tulajdonosnak bármikor megküldjük az egyes kikötőkre tartozó hajók terheltségi állapotát. Ebből bármikor láthatja saját hajójának, de a szóban forgó kikötőben lévő többi hajó bérbeadási helyzetét is.
Ha a tulajdonos saját hibájából nem biztosítja a szükséges cserealkatrészeket és ezért a MAY Clubot esetleg kártérítésért kifizetett összeg terheli, azt joggal követelheti a tulajdonostól.
Vissza a lap tetejére
Vissza a főoldalra